Z czym jeść twaróg

Maciej

Niezły obżartuszek, ale tylko i wyłącznie w dobrej wierze! Pasjonata dobrego obiadu i krótkiej siesty. Laureat nagrody #mamOplaijobla

twarogiem szczypiorkiem produktów

Twaróg, czyli inaczej ser biały jest bardzo popularnym składnikiem diety każdego sportowego świra, który chce zbudować masę mięśniową. Jest to spowodowane tym, że jest on źródłem ogromnej ilości białka. Omijają go jednak osoby na diecie ketogenicznej. Jest wiele wariacji, w jaki sposób możesz przygotować swój twaróg. Jakie przepisy będą smakować najbardziej? Sprawdź nasz wpis!

Czym jest ser biały (twaróg)?

Jest to ser, który tworzy się podczas koagulacji mleka z jadalnym kwasem (np. sok z cytryny czy ocet), a następnie usunięcie serwatki. Sposób przygotowania twarogu jest bardzo prosty, na naszym blogu udostępniliśmy już przepis na niego. Przeczytaj “jak zrobić ser biały z mleka“. Każdy chociaż raz powinien przygotować go w swoim domu, żeby porównać smak tych, które są dostępne w popularnych sklepach spożywczych, z tym w pełni naturalnym.

W kwestii jego właściwości oraz rodzajów – dostępny jest ser biały chudy, półtłusty, tłusty, a czasem można spotkać ser biały 0 kcal. Wartości odżywcze sera białego (na 50g):

  • 66 kcal,
  • 9,8 g białka,
  • 2,8 g tłuszczu,
  • 1,9 g węglowodanów,
  • 0 g błonnika.

Teoretycznie najlepszym serem białym jest jego chuda wersja. Ten twarożek ma najmniejszą ilość kalorii oraz tłuszczów. Jednakże, podczas diety wiele osób dodaje do niego oliwę z oliwek, aby dostarczyć do swojego organizmu pożądane oleje. Warto pamiętać, że sery posiadają swoje tłuszcze mleczne, które także posiadają wiele zalet. Między innymi jest to lepszy proces trawienia posiłku, a także witaminy A, D, E i K. Dlatego też, praktycznie najlepszym serem jest ser półtłusty.

smaczny twarogiem przepisy polecam

Tradycyjny ser biały z dodatkami

Swój twaróg możesz przygotować z podstawowymi składnikami, tworząc z niego pastę, którą możesz rozsmarować na swojej kanapce zrobionej z chleba, bułki czy wafla ryżowego. Co będziesz do tego potrzebować? Trochę śmietany lub jogurtu naturalnego, a do tego do wyboru – pomidor, szczypiorek, śledź, papryka słodka lub ostra w proszku i sól. Jak przygotować?

Swój twaróg rozdrobnij na mniejsze kawałki, dodaj trochę soli, a także śmietanę, a najlepiej trochę jogurtu naturalnego. Konsystencja pasty powinna być stała – nie możesz dodać zbyt wiele śmietany, żeby ser nie rozpływał się po kanapce. Dodaj do tego jeden ze składników, który chcesz, oczywiście pokrojony.

W przypadku pasty z sera białego (twarogu) ze śledziem, najlepiej całość zmielić w maszynce do mielenia. Do tych dwóch składników, dodaj jeszcze cebulę, którą także zmielisz. Dodaj śmietanę lub jogurt naturalny i… ciesz się smakiem!

Możesz przygotować go także na słodko – wtedy do twarogu dodaj śmietanę oraz cukier. Bardzo często słyszymy, że są to smaki dzieciństwa. Dla niektórych to chleb ze śmietaną i cukrem, a dla pozostałych ser biały ze śmietaną i cukrem!

przepisy polecane poniżej

Fit sałatka z twarogiem

Z sera półtłustego lub chudego można także zrobić pyszną sałatkę, która pomoże Twojemu życiu na diecie. Można przygotować ją na śniadanie, drugie śniadanie do pracy czy lunch. Twarogiem możesz zamienić fetę czy kozie sery, które tradycyjnie pojawiają się w sałatkach. Do naszej propozycji będziesz potrzebować twaróg, małą puszkę kukurydzy, pomidor koktajlowy, roszpunkę, cebulę, oliwę z oliwek i przyprawy – sól, pieprz, bazylię (najlepiej suszoną). Ser biały pokrój w kostkę, nie przejmując się tym, że nasza bryła się rozpada. Pomidory pokrój w połówki, a cebulę w kostkę. Wymieszaj wszystkie składniki w misce, a następnie zalej odrobiną oliwy z oliwek i dopraw solą, pieprzem i bazylią. Do sałatki może pasować także ogórek.

Twaróg jest na tyle dietetyczny, że często jest wykorzystywany w różnego rodzaju dietach. M.in. jest to bardzo popularna i prozdrowotna dieta DASH.

Trochę twarogu na deser!

Ten pomysł z twarogiem jest tylko dla osób, które nie boją się wyrzutów sumienia po zjedzeniu czegoś bardzo kalorycznego. Uważaj! Będziesz potrzebować takie składniki:

  • banan,
  • trochę twarogu,
  • jogurt,
  • rodzynki,
  • orzechy,
  • miód,
  • cynamon,
  • olej (najlepiej kokosowy).

Banana obierz, przekrój w pół i podsmaż na patelni. Zmiksuj twaróg z jogurtem oraz miodem, dodaj do tego rodzynki i orzechy. Całością zalej banana i posyp cynamonem. Podawaj na ciepło!

Innym pomysłem pełnym smaku, który spełni Twoje twarogowe marzenia to placuszki! Przygotuj w tym celu kostkę tłustego twarogu, jajka, miód, sok z cytryny, mąkę i mleko. Zblenduj twaróg, dodaj jajka oraz pozostałe składniki. Jeśli będzie Ci się wydawało, że stworzona przez Ciebie masa jest za sucha, dodaj trochę mleka. Odstaw masę do lodówki na godzinę, a później uformuj z nich małe placki. Usmaż je na maśle. Podawaj z cukrem pudrem lub jakimkolwiek preferowanym przez Ciebie słodkim sosem.

Zbyt słodko? No to twarożek w (fit)serniku!

Oj tak, dobrze przeczytałeś! Fit! Potrzebujesz:

  • krakersy,
  • masło,
  • chudy twaróg,
  • twaróg kozi,
  • jajka,
  • mąka,
  • rukola,
  • zioła (pietruszka wymieszana ze szczypiorkiem i oregano),
  • skórka z cytryny,
  • mielone chilli,
  • gałka muszkatołowa.

Pokrusz krakersy, zmiksuj je z masłem. Dodaj na formę do tarty, a następnie wysmaruj ścianki masłem. Daj do lodówki.

Twarogi rozdrobnij, dodaj jajka i mąkę. Posiekaj rukolę, wsyp do masy wraz z ziołami, skórką z cytryny, chilli i gałką muszkatołową. Wymieszaj, wyłóż na formę. Daj do piekarnika na 180 stopni na około 45 minut. Następnie wystudź i daj do lodówki na 12 godzin.

Twaróg jest kolejnym, bardzo wdzięcznym produktem, do którego możemy dodać praktycznie wszystko, a i tak będzie pycha. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat twarogu? Sprawdzaj nasz blog co jakiś czas, będziemy uzupełniać naszą listę o dodatkowe pomysły!

 

Który przepis najbardziej Ci się spodobał?

CIEKAWE ARTYKUŁY

Kalkulator BMI

Kalkulator BMI

Chcesz obliczyć swoje BMI? Sprawdź darmowy kalkulator BMI online dostępny na naszym portalu i nie przejmuj się swoją wagą!

Dieta OXY

Dieta OXY

Dieta OXY jest modyfikacją jednej z bardzo znanych diet. Chcesz się dowiedzieć co jest w niej szczególnego? Jakie są efekty? Sprawdź wpis!

SPRAWDŹ POZOSTAŁE WPISY NA BLOGU


 

 

Hej, jesteśmy dwójką smakoszów, którzy… zjedzą wszystko żeby sprawdzić, czy aby na pewno jedzenie w restauracji w której chcesz zjeść jest bezpieczne.

Sprawdzaj nasze soszjale i stronę żeby wiedzieć więcej!